.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواستگار؛ سارق بانك بود

شمال نيوز-جوان خواستگاري كه به انگيزه سرقت طلاي ميليوني دختري جوان، او را با همدستي يكي از دوستانش از فراهان ربوده و به كميجان اراك منتقل كرده بود، همراه همدستش دستگير شد.در تحقيق از متهم معلوم شد وي علاوه بر اين كه جاعل اسكناس و چك‌پول است، سال 88 در دزدي مسلحانه از بانكي در استان كرمانشاه نقش داشته است.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ رحيمي فرمانده انتظامي كميجان در ارتباط با دستگيري اين دزد مسلح به خبرنگار ما گفت: رسيدگي به اين پرونده هفته گذشته با شكايت يك زن جوان عليه دو مرد به اتهام سرقت طلاهايش در دستور كار پليس آگاهي اين شهر قرار گرفت.

در تحقيق از شاكي كه ساكن فراهان است، معلوم شد وي چندي پيش با مردي كه خود را فردي پولدار معرفي مي‌كرده آشنا شده و پس از مدتي مرد جوان به وي پيشنهاد ازدواج داده است. روز حادثه نيز جوان خواستگار از وي خواسته است براي ملاقات با خانواده‌اش به كميجان سفر كنند.

مالباخته با دست و پاي بسته

رحيمي افزود: دختر جوان ـ شاكي ـ كه اعتمادش به جوان خواستگار جلب شده بوده با او همراه مي‌شود تا اين ‌كه پس از طي مسافتي يكي از دوستان مرد جوان نيز به آنها ملحق مي‌شود.در ميانه راه آنها تغيير مسير مي‌دهند و مقابل يك ساختمان نيمه‌كاره دختر جوان را با سلاح تهديد كرده و طلاهايش را كه شش ميليون تومان ارزش داشته است، به سرقت مي‌برند سپس دختر جوان را با دست و پاي بسته رها كرده و متواري مي‌شوند.

فرمانده انتظامي كميجان يادآور شد: با داد و فريادهاي دختر جوان، يكي از همسايه‌ها متوجه موضوع شده و با آمدن به خيابان و ديدن دختر جوان با دست و پاي بسته، وي را نجات مي‌دهد.

با اطلاعات به دست آمده از شاكي، چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهمان مسلح فراري انجام شد و آنها تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.

ردپاي دزد جاعل

ماموران كه احتمال مي‌دادند متهمان از افراد سابقه‌دار باشند، به بررسي آلبوم مجرمان حرفه‌اي پرداختند كه معلوم شد تصوير رايانه‌اي يكي از دزدهاي فراري به يك متهم كه در زمينه جعل اسكناس و چك فعاليت دارد، شبيه است.

رحيمي افزود: با نشان دادن تصوير اين متهم به مالباخته، وي خواستگار سارق خود را شناخت و گفت كه تصوير متعلق به همان دزد مسلح است.

بنابراين و با مشخص شدن هويت اين متهم، پاتوق‌هايش تحت تعقيب قرار گرفت تا سرانجام چند روز پيش ماموران اطلاعاتي به دست آوردند كه نشان مي‌داد ديگر همدست متهم يك جوان دانشجوست كه در فراهان زندگي مي‌كند.

فرمانده انتظامي كميجان يادآور شد: ماموران انتظامي با حضور در خانه متهم متوجه شدند او چند روزي است به خانه مراجعه نكرده و كسي از وي خبري ندارد.

تحقيقات گسترده پليس براي دستگيري هر دو متهم ادامه داشت تا ماموران رد جوان دانشجو ـ متهم فراري ـ را در خانه يكي از دوستان او در تهران شناسايي كردند.

بنابراين ماموران انتظامي با حضور در محل و با هماهنگي قضايي متهم فراري را هنگامي كه قصد داشت با سوار شدن به خودرويش از آن خانه خارج شود، شناسايي و دستگير كردند.

با انتقال متهم به پليس اطلاعات و امنيت كميجان، وي به پليس گفت در سرقت از دختر جوان ـ شاكي ـ نقشي نداشته و فقط در بستن دست و پاي وي به ديگر متهم پرونده كمك كرده است.

در پي اظهارات اين متهم، ديگر همدست وي نيز كه تحت تعقيب قرار داشت، دستگير شد. اين متهم به پليس گفت به اتهام جعل اسكناس و چك دستگير شده و با سپردن وثيقه تا روز دادگاه از زندان آزاد شده است و گفته‌هاي شاكي را قبول ندارد و وي بي‌گناه است.

در حالي كه تحقيق از اين متهم ادامه داشت، ماموران اطلاعاتي به دست آوردند كه نشان مي‌داد اين متهم سال 88 در دزدي مسلحانه از يكي از بانك‌هاي استان كرمانشاه نقش داشته و از همان موقع تحت‌تعقيب پليس استان بوده است.

رحيمي يادآور شد: با مشخص شدن اين موضوع، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد تا اين كه متهم به دست داشتن در دزدي مسلحانه سال 88 اعتراف كرد.

اعتراف به دزدي بانك تا خواستگار قلابي

در ادامه تحقيق از متهم مشخص شد، جرايم مجرمانه وي ادامه داشته تا اين‌ كه او به اتهام جعل اسكناس و چك دستگير شده و با هويت جعلي روانه زندان مي‌شود و پس از مدتي با سپردن وثيقه در دادگاه آزاد شده و كار جعل خود را از سر مي‌گيرد.

متهم در ادامه اظهاراتش گفت، پس از آشنايي با يك دختر جوان، وقتي متوجه وضع مالي خوب وي شده و پي مي‌برد او هميشه طلاي بسياري با خود همراه دارد، تصميم به دزديدن طلاي وي مي‌گيرد.

بنابراين، وي را فريب داده و به بهانه ملاقات با خانواده‌اش او را با همدستي دوستش به كميجان منتقل مي‌كند و با تهديد سلاح، طلاي ميليوني شاكي را سرقت و سپس وي را با دست و پاي بسته در شهر رها كرده است.

بنا بر اين گزارش، براي متهمان قرار قانوني صادر شد. تحقيقات تكميلي از آنها براي مشخص شدن ديگر جرايمشان ادامه دارد./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.